Zimní paralympijské hry v korejském Pchjongčchangu překonaly rekordy, co se týče zájmu diváků i médií. Podle údajů zveřejněných Mezinárodním paralympijským výborem (IPC) se březnové hry vysílaly na více než 100 územích a přitáhly kumulativní publikum 2,02 miliardy lidí. Další více než čtvrt miliarda fanoušků sledovala paralympiádu prostřednictvím mediálních kanálů IPC.

Kromě toho se zvýšil i celkový počet odvysílaných hodin, a to na 2079, což představuje nárůst oproti Hrám v Soči před čtyřmi lety o skoro devadesát procent. Nejširší pokrytí poskytla svým divákům Kanada (288 hodin) následovaná hostitelskou Jižní Koreou (169 hodin) a Ruskem (168 hodin).

Nejvíce živých přenosů (63 hodin každá) nabídly norská televize NRK a britský Channel 4.

„Paralympiáda v Pchjongčchangu byla rekordní a nás velmi těší, že březnové Hry stanovily nová měřítka, pokud jde o země, které paralympiádu mediálně pokrývaly, počet odvysílaných hodin i množství diváků,“ těší marketingového a obchodního ředitele IPC Alexise Schaefera.

„Rostoucí zájem o sledování paralympijských her jen kopíruje narůstající zájem o paralympijský sport jako takový. Tento růst je tím působivější, když si uvědomíme, že hlavní část publika máme v Evropě a Severní Americe, tedy na územích ve velmi odlišných časových pásmech vzhledem k Jižní Koreji, která Hry pořádala,“ doplnil Schaefer.

Pascal Schulte, viceprezident divize společnosti Nielsen Sport v oblasti prodeje a správy účtů, která čísla pro IPC zpracovala, uvedl: „Význam paralympijských sportů se v globálním měřítku značně zvýšil, stejně jako uznání výkonů handicapovaných sportovců – a to nejen od diváků, ale i ze strany médií. Paralympijský sport se přitom na emocionální úrovni dotýká nejen veřejnosti a médií, ale i sponzorů.“

Podle čísel Nielsen Sport sledovalo slavnostní zahájení paralympijských her 291,5 milionu lidí, což je o téměř 60 milionů více, než tomu bylo u Soči 2014.

Nejúspěšnější z hlediska sledovanosti bylo alpské lyžování, hned za ním běh na lyžích a biatlon.

Úsp2ch sklidila paralympiáda i na sociálních sítích.  Více než 13 milionů lidí sledovalo videoobsah na facebookovém profilu s twitterových účtech IPC, dalších 4.15 milionu lidí pak prostřednictvím YouTube kanálu IPC. Internetové stránky IPC zaznamenaly návštěvnost o 60 % vyšší než v době konání Her v Soči.

Zimní paralympiáda v Pchjongčchangu se konala od 9. do 18. března, zúčastnilo se jí 567 sportovců z 49 zemí. Sportovci soutěžili v 80 medailových závodech nebo zápasech v šesti sportech, alespoň jednu medaili získalo 26 zemí, což je více než na jakýchkoli předchozích Hrách. Rekordních 20 zemí získalo zlato (včetně třeba Chorvatska nebo Kazachstánu). Cestu do hledišť přímo v Pchjongčchangu si našlo 343 000 diváků a 629 akreditovaných médií, což je o 15 % více než v Soči 2014.

Tereza Kubíčková

Zdroj: IPC