PRAHA – Zvednout zájem o paralympijské hnutí a upozornit na skutečnost, že handicapovaní sportovci mají na své cestě za svými sny o pár překážek navíc. To má za cíl nová kampaň s názvem Stejní, ale jiní, kterou Český paralympijský tým spustil na začátku července necelé dva měsíce před paralympijskými hrami v Paříži.
Kampaň připravila ve spolupráci s Českým paralympijským výborem (ČPV) kreativní agentura VML. „Chtěli jsme poukázat na to, co parasport a běžný sport spojuje, ale zároveň s nadsázkou a černým humorem upozornit na rozdíly,“ vysvětluje Tereza Eliášová, ředitelka marketingu a médií ČPV.
Součástí kampaně je speciální paralympijská tramvaj, která ulice Prahy brázdí už od jara. K té se nyní přidaly vizuály v ulicích, médiích či na sociálních sítích. Ve veřejném prostoru se tak objeví třeba vzkaz handicapovaného cyklisty Patrika Jahody, jenž svůj handbike pohání rukama: „Stejná přilba, stejný okruh, stejná dřina. Jediný rozdíl je, že mě po šlapání nebolí nohy.“
Sám závodník je z kampaně nadšený. „Obrovsky se mi líbí! Staví nás na stejnou úroveň, jako sportovce bez handicapu, přesně tak to má být. Slogan Stejní, ale jiní krásně ukazuje, že opravdu nezáleží na tom, jestli sportujete s handicapem nebo bez něj. Jde o radost ze sportu a úsilí, které do toho dáváme, to je stejné pro každého,“ má jasno Jahoda.
Video spoty ke stažení ZDE.
Vizuály ke kampani ZDE.
Zdroj: Tisková zpráva