„NEZLOMNÍ“ 2022

Mediální kampaň k zimním paralympijským hrám v Pekingu ukazovala české reprezentanty jako nezdolné, vytrvalé, houževnaté, a především NEZLOMNÉ sportovce. Ústředními protagonisty byli hokejisté a sjezdoví lyžaři – zástupci dvou sportovních disciplín, ve kterých bude naše výprava zastoupena na hrách v Pekingu. Samotní hokejisté měli – vzhledem k jejich dominantnímu počtu ve výpravě – v kampani více prostoru.

Hlavní symboly:

  • Heslo „NEZLOMNÍ“
    • Ekvivalent v čínštině 牢不可破
  • Termín konání her
  • Parasportovci „v akci“
  • Síla, vytrvalost a houževnatost našich para sportovců

Televizní spoty: TV spot 30 s, TV spot 15 s

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Novinový inzerát: Ukázka inzerce

„Držte nám palce!“ 2021

Mediální kampaň s hlavním heslem „Držte nám palce!“ byla zaměřena na účast českých para sportovců na odložených letních paralympijských hrách v Tokiu v roce 2021. Kampaň vyzývala diváka, aby si připomněl konání Letních paralympijských her v Tokiu a zároveň aby držel palce českým para sportovcům, kteří se na hrách představili.

Hlavním motivem byli čeští para sportovci nakreslení jako anime postavičky – tradiční japonská popkulturní vizualizace (komiksy, seriály, filmy, manga).  Kampaň tak byla unikátní, s jedinečnými kresbami, které si diváci spojí s japonskou kulturou. Byla zaměřená na fanoušky a hlavně taková, aby se s ní divák jednoduše ztotožnil a identifikoval.

Hlavní symboly:

  • Parasportovci v podobě anime postaviček
  • Termín konání her
  • Heslo „Držte nám palce!
  • Navázání na úspěchů z minulých paralympiád – TV záběry dřívějších medailistů

Televizní spoty: TV spot 30 s, TV spot 15 s

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Novinový inzerát: Vizualizace

„Jsme připraveni zazářit!“ 2020

Hlavním cílem kampaně „Jsme připraveni zazářit!“ bylo posílit povědomí o tuzemském paralympijském hnutí, stejně tak jako zapracovat do českého mediálního prostoru konkrétní úspěchy našich handicapovaných sportovců. První fáze kampaně probíhala do konce kalendářního roku 2020.

Ústředním tématem a výchozí myšlenkou kampaně bylo upozornění veřejnosti na nečekanou závodní přestávku zapříčiněnou pandemií covid-19. Vrchol sportovní sezony 2020 – Paralympijské hry v Tokiu – byl odložen a každý para sportovec musel plnit individuální přípravu dle možností. Prostřednictvím kampaně se ukázalo, že handicapovaní sportovci mají silnou vůli a nevzdávají se. Převládá u nich touha znovu závodit a vyhrávat – jsou „připraveni zazářit“.

Více informací o kampani „Jsme připraveni zazářit!“ – ZDE.

Televizní spoty: TV spot 30 s (mp4)

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Novinový inzerát: deník SportDeník

Brisbane a Sondrio 2019

Mediální kampaň 2019 nesla název „Handicap nás nezastaví“ a byla primárně zaměřena na dva velké sportovní eventy v průběhu kalendářního roku – Global Games v Brisbane v Austrálii (12. až 19. říjen) a Deaflympijské hry v italské provincii Sondrio (12. až 21. prosince).

Kampaň odstartovala již  v březnu 2019 sponzorskými vzkazy a až do prosince 2019 pokračovala tradiční cestou inzercemi v tisku, na internetu a také spoty v televizi a rozhlase. Ohledně obsahu kampaně šlo o prezentaci konkrétních handicapovaných sportovců a jejich úspěchů, celoroční práci s jejich příběhy a také sledování přípravy na Global Games, deaflympiádu a paralympiádu.

Cílem kampaně bylo prezentovat Český paralympijský výbor a jeho partnery, připomínat existenci paralympijského hnutí i mimo největší akce a motivovat lidi s handicapem, aby se informovali o možnosti sportovat.

Televizní spoty: TV spot 10 s (mp4)

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Novinový inzerát: deník Sport (pdf)Deník (pdf)

Pchjongčchang 2018

Mediální kampaň k 22. zimní paralympiádě, která se konala 9. března do 18. března 2018 proběhla v jihokorejském Pchjongčchangu, působila jako tradičně na několika rovinách.

Kampaň odstartovala už v prosinci na České televizi, v Českém rozhlasu a v periodikách Deník a Sport. Od ledna byla rozšířena také o outdoorovou prezentaci na billboardech v Praze a ve velkých městech naší republiky a na City light vitrínách v hlavním městě. Kampaň v určitých intervalech probíhala až do slavnostního zakončení her.

Ústředním motivem kampaně byli čeští sledge hokejisté, kteří při posledních paralympijských hrách v Soči v roce 2014 vybojovali čtvrté místo.

Televizní spoty: ukázka – TV spot 10 s (mp4)

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Internet: isport.cz (jpg), isport.cz (jpg),  Deník.cz (gif)

Novinový inzerát: deník Sport (pdf)Deník (pdf)

Samsun 2017

Marek Bartošek

Mediální kampaň na podporu sportovců na deaflympiádě v tureckém Samsunu probíhala od konce června až do slavnostního zakončení her 30. července 2017.

Poselstvím kampaně byla myšlenka, že i bez znalosti znakového jazyka lze rozumět emocím, které s sebou přináší vrcholová sportovní událost a sport jako takový. Tuto myšlenku vyjadřovalo motto kampaně: Nemusíte rozumět znakové řeči, abyste to mohli prožívat s námi.

Roli tváří kampaně na sebe vzal střelec Marek Bartošek a dvojice beachvolejbalistek Oldřiška ŽídkováIvanou Votípkovou. Kreativního zpracování se opět ujal tým Andreje Štuka.

Televizní spoty: TV spot 30 s (mp4)Kvíz 10 s (mp4)

Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)

Internet: isport.cz (jpg)Deník.cz (gif)

Novinový inzerát: deník Sport (pdf)Deník (pdf)

Rio de Janeiro 2016

JJ_na výšku-01

Kampaň k letním paralympijským hrám v Rio de Janeiru 2016 proběhla ve dvou hlavních vlnách – na jaře a poté na během paralympiády v září. Mottem, jež celou kampaní prochází, je tentokrát: „Věřte v neuvěřitelné“. Přičemž hlavní myšlenkou je připomenutí, že i ve velice obtížných situacích je důležité zachovat si naději a víru ve své schopnosti.

Tvářemi kampaně, jež vyšla z dílny Andreje Štuka,  se stali sportovci, kteří svým příběhem tuto myšlenku reprezentují. Jsou jimi mediálně známý cyklista Jiří Ježek a Tereza Diepoldová, která reprezentovala Českou republiku nejprve v plavání, ovšem v roce 2010 vyměnila plavky za cyklistický dres a od té doby sbírá medaile na kole.

Rozhlasový spot: ČRo spot (mp3)

Televizní spoty: TV spot Jiří ježek 30 s (mp4)TV spot Tereza Diepoldová 30 s (mp4), Kvíz 15 s (mp4)

Guayaquil a Guaranda 2015

GG_300x600

Global Games, obdobu paralympiády pro mentálně postižené sportovce, jejíž čtvrtý ročník proběhl v Ekvádoru, podporovala mediální kampaň v tisku a na internetu. Součástí kampaně byly také
tématické soutěže v rozhlasu (ČRo) a tisku (Deník). Jednotým prvkem kampaně bylo jednoduché heslo „Držíme palce sportovcům s mentálním postižením na Global Games 2015“

Novinový inzerát: Deník (pdf), Deník Sport (pdf)

Internet: Deník.cz (gif)

Soutěž: Deník (pdf)

Chanty-Mansijsk a Magnitogorsk 2015

Mediální kampaň k 18. zimní deaflympiádě, která se konala v týdnu od 28. března do 5. dubna v ruských městech Chanty-Mansijsk a Magnitogorsk, proběhla tradičně na několika rovinách. Hlavní postavou této kampaně byla úspěšná neslyšící lyžařka Tereza Kmochová. Na billboardech a CLV panelech ji doprovázel slogan: „Výkony, nad kterými oněmíte úžasem“

Na následujících odkazech naleznete ukázky všech prvků kampaně:

Rozhlasový spot: ČRo spot (MP3)

Televizní spoty: TV spot 10s (mp4)TV spot 30s (mp4), Kvíz 15s (mp4)

Novinový inzerát: Deník (jpg)

Outdoor: Billboard (jpg),

Internet: isport.cz (jpg), tydeniky.cz (jpg)

Soči 2014

Kampaň k ruské zimní paralympiádě v Soči 2014 byla opět v režii agentury MARK/BBDO. Hlavní roli v ní sehráličlenové národního sledge hokejového týmu, který tvoří osu český výpravy do Soči. Hlavní motto zní „Jsme tím, čím se stáváme na ledě“. Kampaň pak sledge hokejisty stylizuje do podoby válečníků a predátorů. Zajímavostí je, že zvolení sportovci si svá alter-ega nechali vytetovat, a tak se můžou chlubit tetováním v podobě spartského válečníka, remory, nebo třeba žraloka.

Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových a televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:

Rozhlasový spot: ČRo spot (MP3)

Televizní spoty: TV spot 10s (mpg)TV spot 34s (mpg)

Novinový inzerát: Deník Sport (pdf)

Outdoor: Billboard (png)CLV (png)

Sofie 2013

22. deaflympijské hry se konaly v bulharské Sofii od 24. července do 4. srpna. Kampaň k této vrcholné události sportu handicapovaných se nesla v duchu jednoduchého motta: „Znakovou řečí všech sportovců děkujeme za podporu.“ Kampaň která probíhala od 22. července probíhala na v několika formách: soutěže v rozhlasu, vědomostní kvízy v televizním vysílání, v denním tisku a na internetu.

Ukázky jednotlivých prvků kampaně naleznete pod následujícími odkazy:

Rozhlasová soutěž: ČRo soutěž (MP3)

Televizní kvízy: TV kvíz 10s (wmv)

Novinový inzerát: Deník (pdf)

Internet: centrum.cz (gif)

Londýn 2012

Mediální kampaň k paralympijským hrám v Londýně jako tradičně připravila agentura MARK/BBDO, tentokrát se dvěma paralympijskými sportovci –cyklistou Jiřím Ježkem a lukostřelkyní Markétou Sidkovou. Hlavní motiv kampaně byl „Síla v tobě“. Tu zmínění sportovci pomáhají ostatním lidem nalézt sami v sobě. Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových, televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:

Rozhlasové spoty: Lukostřelba (MP3)

Televizní spoty: Cyklistika 10s (mpg), Cyklistika 34s (mpg)

Outdoor: Lukostřelba BB (jpg), Cyklistika CLV (jpg)

Novinový inzerát: Hospodářské noviny (pdf)

Vancouver 2010

Televizní spot, který sloužil jako mediální podpora Českého paralympijského týmu na Zimních paralympijských hrách ve Vancouveru 2010, byl v tomto roce nominován až na nejprestižnější mezinárodní kreativní festival, a to do francouzského Cannes.

Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových i televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:

Rozhlasové spoty (mp3): Paralympiada (1,5MB)

Televizní spoty (mpg): Po slepu 15s (2MB) Po slepu 30s(4MB) Časomíra (1MB)

Billboard (pdf): Anna Kulíšková (1MB)

City light vitrína (pdf): Anna Kulíšková (4MB)

Novinový inzerát: Novinová inzerce (2MB)

Tchaj-wan 2009

Deaflympijské hry na Tchaj-wanu nepřinesly jen sportovní úspěchy české výpravy, ale velkého ocenění se dostalo i mediální kampani, kterou k této příležitosti vytvořila již tradičně firma MARK/BBDO. V prestižní soutěži Louskáček 2009 se spoty vysílané na Českém rozhlase umístily na stříbrné pozici. Soutěž je každoročně pořádána společností Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur a Asociací producentů v audiovizi.

Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových i televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:

Rozhlasové spoty (mp3): Hymna (1,2 MB) Potlesk (1,2MB)

Televizní spoty (mpg): Časomira (2,5MB) TV spot (4MB) Kvíz (2MB)

Billboard (pdf): Cyklista (2MB)

City-light (pdf): Cyklista (1MB)

Novinový inzerát: Novinová inzerce (3MB)

Peking 2008

Letní paralympijské hry v Pekingu byly jednou z nejvíce očekávaných akcí v historii sportovních soutěží pro postižené sportovce.

Medialní kampaň pro letní paralympijské hry v Pekingu v roce 2008 navrhla a vytvořila, stejně jako v předchozím roce, společnost MARK/BBDO.

Kampaň má dva hlavní motivy, které imitují čínské bojové umění a sporty. Hlavními představiteli jsou handicapovaní sportovci: lukostřelkyně Markéta Sidková a cyklista Jiří Ježek.

Pod následujícími odkazy najdete několik ukázek rozhlasových i televizních spotů, billboardů a novinových inzerátů:

Rozhlasové spoty (mp3): Mistr (1MB), Souboj (1MB)

Televizní spoty (mpg): Jiří Ježek (2MB), Markéta Sidková (2MB)

Billboard (pdf): Jiří Ježek (1MB), Markéta Sidková (700 kB)

Novinový inzerát: Hůlky (2 MB)

Časomíra: Markéta Sidková (1 MB)

Turín 2006

Zázraky se dějí. V dnešním pragmatickém a cynickém světě je dobré si občas připomenout, že lidé jsou stále schopni konat zázraky.

Tato myšlenka stála za reklamní kampaní pro Český paralympijský tým vytvořenou agenturou MARK/BBDO.

Kampaň používala slavné Turínské plátno, posvátnou relikvii považovanou za pohřební oděv Ježíše Krista nesoucí obtisk jeho podoby.

Slavné plátno neslo podobu handicapovaného lyžaře coby symbolu novodobých zázraků.