Handicapovaní sportovci po celém světě už začínají stříhat metr. Paralympiáda v Soči se totiž valem blíží a očekávání jednotlivých týmů jsou veliká. Medailové ambice má vedle dalších třeba Kanada, která do Ruska vyšle pět desítek sportovců. A aby k nim přitáhla co největší pozornost fanoušků, spustil Kanadský paralympijský výbor úžasnou kampaň.

Odvážná, působivá, energická, zasluhující respekt. Taková přízviska si marketingová kampaň vysloužila ze všech stran za velmi krátkou dobu. Nutí diváka, aby přehlížel „poškození“ sportovců, a místo toho ho učí vidět jejich prvotřídní schopnosti.

„It’s not what’s missing, it’s what’s there.“ To je motto provokativní kampaně, tedy něco jako: „Nezáleží na tom, co chybí, podstatné je, co zůstalo.“ Celý videoklip je k vidění na tomto odkazu.

„Tahle kampaň je úžasná příležitost, jak zvýšit povědomí o sportu handicapovaných a ukázat, co můžeme my, paralympijští sportovci, dokázat. Jsem nesmírně šťastný, že jsem mohl být součástí téhle akce, a doufám, že to Kanaďany inspiruje k tomu, aby nás jeli podpořit přímo do Soči,“ komentuje běžec na lyžích Mark Arendez, jedna ze tří hlavních postav videoklipu.

„Když se díváme na paralympijské sportovce, můžeme udělat tu chybu, že se zaměříme na jejich postižení namísto toho, abychom viděli jejich mimořádné schopnosti. Tahle kampaň nutí každého diváka uvědomit si všechno to, co je na paralympijských sportovcích úžasného, jak jsou skvělí. Vidět je v akci, to je velmi intenzivní zážitek, který se slovy nedá popsat,“ oceňuje skvělý nápad kanadského týmu Simon Craig, šéf kreativního oddělení BBDO Toronto, která se na kampani podílela a zajišťuje její televizní propagaci.

Paralympiáda v Soči se uskuteční v termínu 7.–16. března, Kanada na ní bude soutěžit ve všech šesti sportech: snowboardingu, alpském lyžování, běhu na lyžích, biatlonu, ledním sledge hokeji a curlingu pro vozíčkáře.

Tereza Jelínková