„NEZLOMNÍ“ 2022
Mediální kampaň k zimním paralympijským hrám v Pekingu ukazovala české reprezentanty jako nezdolné, vytrvalé, houževnaté, a především NEZLOMNÉ sportovce. Ústředními protagonisty byli hokejisté a sjezdoví lyžaři – zástupci dvou sportovních disciplín, ve kterých bude naše výprava zastoupena na hrách v Pekingu. Samotní hokejisté měli – vzhledem k jejich dominantnímu počtu ve výpravě – v kampani více prostoru.
Hlavní symboly:
- Heslo „NEZLOMNÍ“
- Ekvivalent v čínštině 牢不可破
- Termín konání her
- Parasportovci „v akci“
- Síla, vytrvalost a houževnatost našich para sportovců
Televizní spoty: TV spot 30 s, TV spot 15 s
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Novinový inzerát: Ukázka inzerce
„Držte nám palce!“ 2021
Mediální kampaň s hlavním heslem „Držte nám palce!“ byla zaměřena na účast českých para sportovců na odložených letních paralympijských hrách v Tokiu v roce 2021. Kampaň vyzývala diváka, aby si připomněl konání Letních paralympijských her v Tokiu a zároveň aby držel palce českým para sportovcům, kteří se na hrách představili.
Hlavním motivem byli čeští para sportovci nakreslení jako anime postavičky – tradiční japonská popkulturní vizualizace (komiksy, seriály, filmy, manga). Kampaň tak byla unikátní, s jedinečnými kresbami, které si diváci spojí s japonskou kulturou. Byla zaměřená na fanoušky a hlavně taková, aby se s ní divák jednoduše ztotožnil a identifikoval.
Hlavní symboly:
- Parasportovci v podobě anime postaviček
- Termín konání her
- Heslo „Držte nám palce!“
- Navázání na úspěchů z minulých paralympiád – TV záběry dřívějších medailistů
Televizní spoty: TV spot 30 s, TV spot 15 s
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Novinový inzerát: Vizualizace
„Jsme připraveni zazářit!“ 2020
Hlavním cílem kampaně „Jsme připraveni zazářit!“ bylo posílit povědomí o tuzemském paralympijském hnutí, stejně tak jako zapracovat do českého mediálního prostoru konkrétní úspěchy našich handicapovaných sportovců. První fáze kampaně probíhala do konce kalendářního roku 2020.
Ústředním tématem a výchozí myšlenkou kampaně bylo upozornění veřejnosti na nečekanou závodní přestávku zapříčiněnou pandemií covid-19. Vrchol sportovní sezony 2020 – Paralympijské hry v Tokiu – byl odložen a každý para sportovec musel plnit individuální přípravu dle možností. Prostřednictvím kampaně se ukázalo, že handicapovaní sportovci mají silnou vůli a nevzdávají se. Převládá u nich touha znovu závodit a vyhrávat – jsou „připraveni zazářit“.
Více informací o kampani „Jsme připraveni zazářit!“ – ZDE.
Televizní spoty: TV spot 30 s (mp4)
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Novinový inzerát: deník Sport, Deník
Brisbane a Sondrio 2019
Mediální kampaň 2019 nesla název „Handicap nás nezastaví“ a byla primárně zaměřena na dva velké sportovní eventy v průběhu kalendářního roku – Global Games v Brisbane v Austrálii (12. až 19. říjen) a Deaflympijské hry v italské provincii Sondrio (12. až 21. prosince).
Kampaň odstartovala již v březnu 2019 sponzorskými vzkazy a až do prosince 2019 pokračovala tradiční cestou inzercemi v tisku, na internetu a také spoty v televizi a rozhlase. Ohledně obsahu kampaně šlo o prezentaci konkrétních handicapovaných sportovců a jejich úspěchů, celoroční práci s jejich příběhy a také sledování přípravy na Global Games, deaflympiádu a paralympiádu.
Cílem kampaně bylo prezentovat Český paralympijský výbor a jeho partnery, připomínat existenci paralympijského hnutí i mimo největší akce a motivovat lidi s handicapem, aby se informovali o možnosti sportovat.
Televizní spoty: TV spot 10 s (mp4)
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Novinový inzerát: deník Sport (pdf), Deník (pdf)
Pchjongčchang 2018
Mediální kampaň k 22. zimní paralympiádě, která se konala 9. března do 18. března 2018 proběhla v jihokorejském Pchjongčchangu, působila jako tradičně na několika rovinách.
Kampaň odstartovala už v prosinci na České televizi, v Českém rozhlasu a v periodikách Deník a Sport. Od ledna byla rozšířena také o outdoorovou prezentaci na billboardech v Praze a ve velkých městech naší republiky a na City light vitrínách v hlavním městě. Kampaň v určitých intervalech probíhala až do slavnostního zakončení her.
Ústředním motivem kampaně byli čeští sledge hokejisté, kteří při posledních paralympijských hrách v Soči v roce 2014 vybojovali čtvrté místo.
Televizní spoty: ukázka – TV spot 10 s (mp4)
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Internet: isport.cz (jpg), isport.cz (jpg), Deník.cz (gif)
Novinový inzerát: deník Sport (pdf), Deník (pdf)
Samsun 2017
Mediální kampaň na podporu sportovců na deaflympiádě v tureckém Samsunu probíhala od konce června až do slavnostního zakončení her 30. července 2017.
Poselstvím kampaně byla myšlenka, že i bez znalosti znakového jazyka lze rozumět emocím, které s sebou přináší vrcholová sportovní událost a sport jako takový. Tuto myšlenku vyjadřovalo motto kampaně: Nemusíte rozumět znakové řeči, abyste to mohli prožívat s námi.
Roli tváří kampaně na sebe vzal střelec Marek Bartošek a dvojice beachvolejbalistek Oldřiška Žídková s Ivanou Votípkovou. Kreativního zpracování se opět ujal tým Andreje Štuka.
Televizní spoty: TV spot 30 s (mp4), Kvíz 10 s (mp4)
Rozhlasový spot: ČRo spot (wav)
Internet: isport.cz (jpg), Deník.cz (gif)
Novinový inzerát: deník Sport (pdf), Deník (pdf)
Rio de Janeiro 2016
Kampaň k letním paralympijským hrám v Rio de Janeiru 2016 proběhla ve dvou hlavních vlnách – na jaře a poté na během paralympiády v září. Mottem, jež celou kampaní prochází, je tentokrát: „Věřte v neuvěřitelné“. Přičemž hlavní myšlenkou je připomenutí, že i ve velice obtížných situacích je důležité zachovat si naději a víru ve své schopnosti.
Tvářemi kampaně, jež vyšla z dílny Andreje Štuka, se stali sportovci, kteří svým příběhem tuto myšlenku reprezentují. Jsou jimi mediálně známý cyklista Jiří Ježek a Tereza Diepoldová, která reprezentovala Českou republiku nejprve v plavání, ovšem v roce 2010 vyměnila plavky za cyklistický dres a od té doby sbírá medaile na kole.
Rozhlasový spot: ČRo spot (mp3)
Televizní spoty: TV spot Jiří ježek 30 s (mp4), TV spot Tereza Diepoldová 30 s (mp4), Kvíz 15 s (mp4)
Guayaquil a Guaranda 2015
Global Games, obdobu paralympiády pro mentálně postižené sportovce, jejíž čtvrtý ročník proběhl v Ekvádoru, podporovala mediální kampaň v tisku a na internetu. Součástí kampaně byly také
tématické soutěže v rozhlasu (ČRo) a tisku (Deník). Jednotým prvkem kampaně bylo jednoduché heslo „Držíme palce sportovcům s mentálním postižením na Global Games 2015“
Novinový inzerát: Deník (pdf), Deník Sport (pdf)
Internet: Deník.cz (gif)
Soutěž: Deník (pdf)
Chanty-Mansijsk a Magnitogorsk 2015
Mediální kampaň k 18. zimní deaflympiádě, která se konala v týdnu od 28. března do 5. dubna v ruských městech Chanty-Mansijsk a Magnitogorsk, proběhla tradičně na několika rovinách. Hlavní postavou této kampaně byla úspěšná neslyšící lyžařka Tereza Kmochová. Na billboardech a CLV panelech ji doprovázel slogan: „Výkony, nad kterými oněmíte úžasem“
Na následujících odkazech naleznete ukázky všech prvků kampaně:
Rozhlasový spot: ČRo spot (MP3)
Televizní spoty: TV spot 10s (mp4), TV spot 30s (mp4), Kvíz 15s (mp4)
Novinový inzerát: Deník (jpg)
Outdoor: Billboard (jpg),
Internet: isport.cz (jpg), tydeniky.cz (jpg)
Soči 2014
Kampaň k ruské zimní paralympiádě v Soči 2014 byla opět v režii agentury MARK/BBDO. Hlavní roli v ní sehráličlenové národního sledge hokejového týmu, který tvoří osu český výpravy do Soči. Hlavní motto zní „Jsme tím, čím se stáváme na ledě“. Kampaň pak sledge hokejisty stylizuje do podoby válečníků a predátorů. Zajímavostí je, že zvolení sportovci si svá alter-ega nechali vytetovat, a tak se můžou chlubit tetováním v podobě spartského válečníka, remory, nebo třeba žraloka.
Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových a televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:
Rozhlasový spot: ČRo spot (MP3)
Televizní spoty: TV spot 10s (mpg), TV spot 34s (mpg)
Novinový inzerát: Deník Sport (pdf)
Outdoor: Billboard (png), CLV (png)
Sofie 2013
22. deaflympijské hry se konaly v bulharské Sofii od 24. července do 4. srpna. Kampaň k této vrcholné události sportu handicapovaných se nesla v duchu jednoduchého motta: „Znakovou řečí všech sportovců děkujeme za podporu.“ Kampaň která probíhala od 22. července probíhala na v několika formách: soutěže v rozhlasu, vědomostní kvízy v televizním vysílání, v denním tisku a na internetu.
Ukázky jednotlivých prvků kampaně naleznete pod následujícími odkazy:
Rozhlasová soutěž: ČRo soutěž (MP3)
Televizní kvízy: TV kvíz 10s (wmv)
Novinový inzerát: Deník (pdf)
Internet: centrum.cz (gif)
Londýn 2012
Mediální kampaň k paralympijským hrám v Londýně jako tradičně připravila agentura MARK/BBDO, tentokrát se dvěma paralympijskými sportovci –cyklistou Jiřím Ježkem a lukostřelkyní Markétou Sidkovou. Hlavní motiv kampaně byl „Síla v tobě“. Tu zmínění sportovci pomáhají ostatním lidem nalézt sami v sobě. Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových, televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:
Rozhlasové spoty: Lukostřelba (MP3)
Televizní spoty: Cyklistika 10s (mpg), Cyklistika 34s (mpg)
Outdoor: Lukostřelba BB (jpg), Cyklistika CLV (jpg)
Novinový inzerát: Hospodářské noviny (pdf)
Vancouver 2010
Televizní spot, který sloužil jako mediální podpora Českého paralympijského týmu na Zimních paralympijských hrách ve Vancouveru 2010, byl v tomto roce nominován až na nejprestižnější mezinárodní kreativní festival, a to do francouzského Cannes.
Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových i televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:
Rozhlasové spoty (mp3): Paralympiada (1,5MB)
Televizní spoty (mpg): Po slepu 15s (2MB) Po slepu 30s(4MB) Časomíra (1MB)
Billboard (pdf): Anna Kulíšková (1MB)
City light vitrína (pdf): Anna Kulíšková (4MB)
Novinový inzerát: Novinová inzerce (2MB)
Tchaj-wan 2009
Deaflympijské hry na Tchaj-wanu nepřinesly jen sportovní úspěchy české výpravy, ale velkého ocenění se dostalo i mediální kampani, kterou k této příležitosti vytvořila již tradičně firma MARK/BBDO. V prestižní soutěži Louskáček 2009 se spoty vysílané na Českém rozhlase umístily na stříbrné pozici. Soutěž je každoročně pořádána společností Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur a Asociací producentů v audiovizi.
Pod následujícími odkazy najdete ukázky rozhlasových i televizních spotů, billboardů, city light vitrín a novinových inzerátů:
Rozhlasové spoty (mp3): Hymna (1,2 MB) Potlesk (1,2MB)
Televizní spoty (mpg): Časomira (2,5MB) TV spot (4MB) Kvíz (2MB)
Billboard (pdf): Cyklista (2MB)
City-light (pdf): Cyklista (1MB)
Novinový inzerát: Novinová inzerce (3MB)
Peking 2008
Letní paralympijské hry v Pekingu byly jednou z nejvíce očekávaných akcí v historii sportovních soutěží pro postižené sportovce.
Medialní kampaň pro letní paralympijské hry v Pekingu v roce 2008 navrhla a vytvořila, stejně jako v předchozím roce, společnost MARK/BBDO.
Kampaň má dva hlavní motivy, které imitují čínské bojové umění a sporty. Hlavními představiteli jsou handicapovaní sportovci: lukostřelkyně Markéta Sidková a cyklista Jiří Ježek.
Pod následujícími odkazy najdete několik ukázek rozhlasových i televizních spotů, billboardů a novinových inzerátů:
Rozhlasové spoty (mp3): Mistr (1MB), Souboj (1MB)
Televizní spoty (mpg): Jiří Ježek (2MB), Markéta Sidková (2MB)
Billboard (pdf): Jiří Ježek (1MB), Markéta Sidková (700 kB)
Novinový inzerát: Hůlky (2 MB)
Časomíra: Markéta Sidková (1 MB)
Turín 2006
Zázraky se dějí. V dnešním pragmatickém a cynickém světě je dobré si občas připomenout, že lidé jsou stále schopni konat zázraky.
Tato myšlenka stála za reklamní kampaní pro Český paralympijský tým vytvořenou agenturou MARK/BBDO.
Kampaň používala slavné Turínské plátno, posvátnou relikvii považovanou za pohřební oděv Ježíše Krista nesoucí obtisk jeho podoby.
Slavné plátno neslo podobu handicapovaného lyžaře coby symbolu novodobých zázraků.