Tisková zpráva – Podávají špičkové výkony, tvrdě trénují, hrdě reprezentují Českou republiku. Na rozdíl od sportovců bez handicapu však musí paralympionici překonávat o pár překážek navíc. Právě na tyhle rozdíly chce v nové paralympijské kampani nazvané »Stejní, ale jiní« upozornit Český paralympijský tým.

Držíme se hesla sport je jenom jeden, vždyť parasport přináší úplně stejné emoce, bez rozdílu. Chceme, aby fanoušci vnímali parasportovce jako špičkové atlety, aby jejich závody a zápasy prožívali, aby jim na jejich výkonech opravdu záleželo. Věříme, že naše kampaň k tomu může výrazně pomoct,“ říká Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výboru.

Kampaň »Stejní, ale jiní« připravila pro ČPV kreativní agentura VML. „Chtěli jsme poukázat na to, co parasport a běžný sport spojuje, ale zároveň s nadsázkou a černým humorem upozornit na rozdíly,“ vysvětluje Tereza Eliášová, ředitelka marketingu a médií ČPV. Prvním výstřelem kampaně je speciální paralympijská tramvaj, která již několik dní brázdí ulice Prahy. Naplno pak kampaň vypukne v průběhu léta a skončí po paralympijských hrách v Paříži.

Ve veřejném prostoru a v médiích se tak objeví třeba následující vzkaz handicapovaného cyklisty Patrika Jahody, jenž svůj handbike pohání rukama: „Stejná přilba, stejný okruh, stejná dřina. Jediný rozdíl je, že mě po šlapání nebolí nohy.“ Sám závodník je z kampaně nadšený. „Obrovsky se mi líbí! Staví nás na stejnou úroveň, jako zdravé sportovce, přesně tak to má být. Slogan »Stejní, ale jiní« krásně ukazuje, že opravdu nezáleží na tom, jestli sportujete s handicapem nebo bez něj. Jde o radost ze sportu a úsilí, které do toho dáváme, to je stejné pro každého,“ má jasno Jahoda.

Ve spolupráci s produkcí Stink Films vznikly dva vizuálně a emociálně působivé televizní spoty, které natočila režisérka Veronika Jelšíková. Navíc hudbu k nim složilo další velké jméno světové reklamy režisér Ivan Zachariáš. Z výsledku jsme nadšeni,“ doplňuje Chief Creative Officer agentury VML Miloš Kočí.

Český tým má na paralympiádu v Paříži momentálně zajištěných 20 míst. Hry odstartují 28. srpna a potrvají do 8. září.

Foto sportovců (vizuály kampaně a profilové fotky)

Text: Tadeáš Mahel